Paraty - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Jan en Sophie Hendrikx - WaarBenJij.nu Paraty - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Jan en Sophie Hendrikx - WaarBenJij.nu

Paraty

Blijf op de hoogte en volg Jan en Sophie

26 Juli 2015 | Brazilië, Parati

Vrijdagochtend om 5 uur het bed weer uit voor het bekijken van de zonsopkomst vanaf het meer. Samen met een Zwitsers gezin en een Noors paar op een bootje met Zaina, onze gids van de dag ervoor. Springende vissen, vechtend voor hun leven (voedsel voor de krokodillen) en de geluiden vanuit een ontwakende natuur bij een opkomende zon: grandioos.

Na deze trip de voorbereidingen voor wat een zeer lange reisdag zou worden. Drie uren in de auto, drie uren op het vliegveld, ruim twee uren vliegen en vervolgens nog een keer bijna vier uren in de auto van Rio naar Paraty. Daar kwamen we rond middernacht aan.

In Paraty was het zaterdag behoorlijk regenachtig en ook de voorspellingen voor de dagen erna waren niet geweldig. We hebben het stadje verkend (opvallend waren de leuke huisjes en bestrating waarover het voorzichtig lopen was), alweer lekker gegeten (ja ja) en besloten ondanks het weer (dat uiteindelijk flink zou meevallen) nog enkele activiteiten te boeken.

• 28 Juli 2015 - 16:08

Leentje Van Bergen :

Maar goed dat jullie daar een heel actief programa hebben ! ik bedoel mee al dat lekker eten , daar zou je toch wel wat pondjes van aankomen . maar het is de moeite waard , heel benieuwd naar de foto,s. Zons opgang en Zonsondergang prachtig denk . En al die griezelijke beesten ,brrrrrr !
    Groetjes Oma van bergen Doei !!!!

• 29 Juli 2015 - 19:53

Lia:

Wat een mooie foto's. En dat zijn er natuurlijk nog maar enkele. Ik denk niet dat je spijt hebt van je keuze voor dit land Sophie.