Corcovado en de suikerbroodberg - Reisverslag uit Pavão-Pavaozinho, Brazilië van Jan en Sophie Hendrikx - WaarBenJij.nu Corcovado en de suikerbroodberg - Reisverslag uit Pavão-Pavaozinho, Brazilië van Jan en Sophie Hendrikx - WaarBenJij.nu

Corcovado en de suikerbroodberg

Blijf op de hoogte en volg Jan en Sophie

11 Juli 2015 | Brazilië, Pavão-Pavaozinho

Eerst.. heel erg bedankt voor jullie leuke reacties.

Vanmorgen was een vroege ochtend. Gelukkig was het voor ons gevoel laat i.v.m het tijdsverschil. We hebben prima ontbeten en daarna zijn we door de gids (met de moeilijke naam vincenius ofzo haha) naar de het christusbeeld gebracht. Jezus (letterlijk en figuurlijk) wat indrukwekkend! Niet te vergelijken met de foto's die je ziet op internet.

Daarna zijn we langs de carnival tribunes gegaan en zijn we binnen gestapt bij de grootste kathedraal in Rio. Als je denkt aan een kathedraal denk je vaak aan een grote kerk (dat dachten wij ook), maar het was heel anders opgebouwd.

De gids vertelde over de 'famous stairs from Rio de Janeiro'. Toen we aankwamen wisten we gelijk waarom. We werden verblind door de kleuren op de muren en de treden. Elke trede hoorde bij een land. Nederland zat er ook bij, met tekeningen van de Nachtwacht en het melkmeisje.

Als laatste zijn we naar de suikerbroodberg gegaan. We moesten naar boven met een gondel en het was best hoog! Toen we daar aankwamen was het even bewolkt, maar gelukkig waren het kleine wolkjes die snel weer voorbij trokken.

We deden nog wat boodschapjes toen we terug waren en hebben heerlijk gegeten in een restaurantje. Ter afsluiting hebben we nog even over de 'boulevard' gelopen en een ijsje gegeten.

Morgen weer een dag!

Groetjes!

• 12 Juli 2015 - 18:51

Leentje Van Bergen :

Hoi vacantievierders ! Jullie zijn lekker aan het genieten zo ik hoor , maaaaaaar toch niet van de suikerberg gesnoept he , want daar wordt je schijnbaar heel dik van , al het lijnen dan voor niks geweest . nee jho , geniet maar lekker . groetjes Oma

• 12 Juli 2015 - 20:18

Anky:

Geniet ze!! XXX

• 13 Juli 2015 - 08:57

Sabine :

Hey Jan en Sophie,

Ha Ha, die oma "snoepen van de suikerberg" ...
    Maar jullie vakantie klinkt nu al geweldig, en leuk om zo af en toe een foto voorbij te zien komen.

Geniet ze nog met z'n tweetjes.

Gr.
    Sander & Sabine

• 15 Juli 2015 - 23:49

Jan En Sophie Hendrikx:

Niet van de suikerbroodberg, maar wel van het lekkere eten en de ijsjes oma!