Braziliaanse watervallen - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Jan en Sophie Hendrikx - WaarBenJij.nu Braziliaanse watervallen - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Jan en Sophie Hendrikx - WaarBenJij.nu

Braziliaanse watervallen

Blijf op de hoogte en volg Jan en Sophie

16 Juli 2015 | Argentinië, Puerto Iguazú

Vandaag zijn we naar de Braziliaanse kant van de watervallen gegaan. Dit was een ochtendtour. Er zijn hier namelijk minder uitkijkpunten dan aan de Argentijnse zijde. Dit maakte het gelukkig niet minder indrukwekkend. Miguèl haalde ons weer om kwart voor 8 op. We gingen met de bus naar het park. Hier begonnen we bij een uitkijkpunt dat vrij ver van de watervallen af lag. Helaas was het op dat moment erg mistig dus je zag vrijwel niks. Wel was het erg leuk om de bootjes op de rivier te zien, waar wij gisteren in zaten. Gelukkig klaarde het al snel op. We zagen de watervallen vanaf de andere kant, waardoor je beter zicht had op het geheel dan gisteren. Het was mooi om te zien hoe de rivier zich opsplitste in ontzettend veel (kleine en grote) watervallen. Hoe verder we liepen, hoe dichter we bij de onderkant van The devils throat kwamen. Bij het einde van het pad konden we helemaal langs de onderkant van de waterval wandelen. We werden ontzettend nat van het spetteren, ondanks onze regenponcho's. Onder onze voeten begon alweer de volgende waterval, dit kon je goed zien doordat de brug gemaakt was van een soort stevig gaas. We liepen naar Miguèl, hij vertelde dat we de trap of lift terug naar boven konden kiezen. We kozen de trap. Hierdoor kwamen we nog dichter bij een van de watervallen. We maakte een paar foto's. Er waren vaak onverwachte windvlagen die het water over de brug liet stromen. Dit gebeurde juist op het moment dat Jan een foto van Sophie maakte, waardoor Sophie een Braziliaanse natuurlijke douche kreeg. Bij het ontmoetingspunt liepen overal schattige maar gevaarlijke dieren rond. Ze leken heel zacht en knuffelbaar, maar ze konden flink bijten. Met de hele groep gingen we vervolgens terug naar Argentinië. Hier aten we een tosti in de lobby van het hotel, lazen we nog wat en speelden we nog tafeltennis. We deden boodschappen en zijn daarna gaan eten bij een Italiaan, genaamd Nino. We hebben ontzettend lekker gegeten. Morgen vertrekken we naar Yacutinga, dit is de jungle. Hier slapen we in een lodge midden in de jungle, dus er is een grote kans dat we daar geen internet hebben. We publiceren onze berichten dan pas de 20e juli weer. Veel liefs en tot later!

• 18 Juli 2015 - 12:17

Anky:

Nog meer water dus! Moet echt indrukwekkend zijn.
    Ik zie dat jullie het eten nog niet verleerd zijn. Groot gelijk! Wie weet wat je in de jungle krijgt!! Brrrr....
    Succes en ik hoop toch dat het jullie lukt om contact te houden. XXX

• 19 Juli 2015 - 17:29

Rosanne:

WAUW! Wat gaaaaaf! Veel plezier in de jungle. Ik wacht met spanning op het volgende bericht :) Groetjes, Rosanne