Onze eerste dag Pantanal - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Jan en Sophie Hendrikx - WaarBenJij.nu Onze eerste dag Pantanal - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Jan en Sophie Hendrikx - WaarBenJij.nu

Onze eerste dag Pantanal

Blijf op de hoogte en volg Jan en Sophie

23 Juli 2015 | Brazilië, Parati

Woensdag onze eerste volledige dag in de Pantanal. Half 7 gestart met het ontbijt. Daarna met het paard op ontdekkingstocht. Het was een kwestie van zitten; de paarden volgden elkaar zonder verdere aanwijzingen. Wel hielden ze van het tussendoor eten van gras en planten. Dat was voor sommigen nog best een uitdaging.
Na het doorkruisen van een woud, waaronder natte gedeelten en een aantal velden, waar we weer veel verschillende vogels zagen, kwamen we bij het meer waar een kaaiman op de kant lag en anderen rondzwommen. Ook de krokodil op de kant besloot maar het water in te gaan. Dat zouden we die dag nog meer gaan zien. Rond 11 uur terug bij de lodge.

Na de lunch ( een volledige warme maaltijd) en een korte siësta volgde een trip met een motorbootje. Bij de wandeling naar de rivieren kwamen een grote groep capibara's tegen, een hele grote cavia.
Op het water hadden we mooie uitzichten en zagen we vele dieren; vele kleuren vogels, grote hagedissen, capibara's, kaaimannen en rivierotters konden we op de gevoelige plaat vastleggen.
Tijdens het met redelijke snelheid terugvaren naar de lodge raakten we een krokodil die juist op dat moment de rivier wilde oversteken. Een behoorlijke klap.
Toen we met het avondrood terugkwamen bij de aanlegsteiger krioelde het werkelijk van de kaaimannen. Veel beweging zat er echter niet in. Ze waren ongetwijfeld verzadigd en bleken totaal ongevaarlijk voor mensen.

Op tijd naar bed voor een volgende dag vol avontuur.

Na een uitgebreid buffet het bed opgezocht. Weer een mooie dag achter de rug.

• 25 Juli 2015 - 17:23

Leentje Van Bergen :

Hoy Jan en Sophie Water Zee Zon? en kaaimannen , krokedille , en alle soorten vogels , wat een indrukken hebben jullie teverwerken , Het zal saai zijn als je terug bent in dit koude kikkerlandje . geniet er maar lekker van , een vacantie om nooit tevergeten ! Oma van Bergen

• 26 Juli 2015 - 15:57

Toon En Joke Vd Korput:

Hey Sophie, jij op de rug van een paard, staat goed hoor. Geniet nog maar lekker daar hier is het helemaal niks. Allemaal regen.

• 26 Juli 2015 - 20:10

Lia:

Ik krijg de indruk dat dit een heel mooi land is, met een hele mooie natuur en een gastvrije bevolking. Ik denk niet dat je afgevallen zult zijn Jan :) ? Groetjes en geniet nog van enkele dagen uitrusten aan het strand voordat je weer richting Nederland gaat.

• 27 Juli 2015 - 07:57

Sabine Ansems :

Hi Hi, mooi haarnetje Sophie ...
    Pas maar op dadelijk krijg je het "paarden virus" nog te pakken, en zit pap ook op een paard ? Want die zien we niet op de foto.

Spannend hoor die kaaimannen, ik vind die beesten er altijd zo eng uitzien brrrrrrrr ... Geniet deze week nog even van elkaar, want jullie vakantie is zo voorbij.

Gr.
    Sander & Sabine