Water en water - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Jan en Sophie Hendrikx - WaarBenJij.nu Water en water - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Jan en Sophie Hendrikx - WaarBenJij.nu

Water en water

Blijf op de hoogte en volg Jan en Sophie

15 Juli 2015 | Argentinië, Puerto Iguazú

Onze eerste echte dag in Iguazu. Vroeg opgestaan om rustig te ontbijten en kwart voor 8 klaar te staan voor onze trip. We werden opgehaald door Miguèl. Hij sprak erg goed Engels voor dit gebied. Bijna iedereen in de groep van deze trip sprak Spaans. Verder waren er 2 meisjes uit Australië, een jongen uit Engeland en een meisje uit Duitsland. Wij kregen samen met hen uitleg in het Engels. We zijn naar de watervallen van Iguazu gegaan. Eerst wandelden we naar een station. Hier pakten we het treintje naar de bovenkant van de rivier. Vanuit hier konden we naar 'the devils throat' lopen. Dit is de plaats waar de waterval begint en via alle kanten het water naar beneden stort. Het is letterlijk een enorm gat in het midden van de rivier. Met regenponcho's aan bleef je redelijk droog. Daarna gingen we met het treintje terug naar beneden. Hier begon de 2e wandeling over de lager gelegen watervallen, die aan de andere kant van de rivier naar beneden stortten. We konden via aangelegde stalen wandelpaden over de watervallen heen lopen, je zag het water onder je voeten naar beneden vallen. Vanuit hier was er een enorm uitzicht over het onderste gedeelte van de rivier en de vele verschillende watervallen die gesplitst werden door grote rotsblokken. Als 3e wandeling liepen we naar het onderste gedeelte van de watervallen. We stonden hier een paar meter van de waterval af. Het water vloog overal rond en iedereen werd kletsnat. Je stond bijna op het punt waar de waterval in de rivier eindigde. Daarna volgde er voor een deel van de groep nog een extra trip, waaraan wij ook deelnamen. We maakten met een vrachtauto een rit door de bossen waar we enorme vogels met grote gele snavels zagen (nee het waren geen toekans, ze hadden een kleinere snavel). Via deze bossen reden we naar het lager gelegen gedeelte van de rivier. Hier kregen we een reddingsvest en een waterdichte zak waar we onze tassen, schoenen en waardevolle spullen in moesten doen. Daarna zijn we in een speedboot gestapt en zijn we richting de watervallen gegaan. Eerst werden foto's genomen. Daarna moesten alle spullen terug in de tassen. En ja hoor daar gingen we.. Recht de waterval in! We kregen een enorme plens water over ons heen en waren kletsnat maar het was geweldig! Dichter bij een waterval kun je niet komen. Je zag de waterval helemaal van de onderkant. Dit hebben we zowel bij het uiteinde van 'The devils throat' gedaan als bij de andere watervallen. Dit was alweer het einde van de trip. We zijn terug naar het hotel gegaan, aten van een heerlijk buffet en nu weer lekker slapen. Morgen begint de dag weer vroeg!

• 17 Juli 2015 - 05:45

Anita:

Waaw, mooie foto's en klinkt geweldig zoals jullie het beschrijven...
    Veel plezier nog, geniet ervan !!!
    Groetjes van ons allemaal.

• 17 Juli 2015 - 11:31

Leentje:

Hallo goedemorgen . Jan en Sophie . en ben je al opgedroogd , van die enorme watervallen ?
    Dat is toch net wat speculaider dan de Niagara falls in canada denk ik , en dat vonden wij al zo geweldig ! vandaag de regenwouden in , toe maar jullie komen ogen en oren tekort veronderstel ik .
    geniet er maar lekkker van , gr Oma van Bergen

• 18 Juli 2015 - 12:11

Anky:

mooi hoor!! nogmaals: geniet met volle teugen!!!!