aankomst Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Jan en Sophie Hendrikx - WaarBenJij.nu aankomst Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Jan en Sophie Hendrikx - WaarBenJij.nu

aankomst Iguazu

Blijf op de hoogte en volg Jan en Sophie

14 Juli 2015 | Argentinië, Puerto Iguazú

Vandaag was een dag die ontzettend snel is gegaan. We zijn om half 6 opgestaan, hebben snel gegeten en zijn toen naar het vliegveld gegaan. We vlogen in twee uren naar Iguazu. De vlucht was een beetje onrustig door de bewolking, maar is veilig verlopen. In Iguazu haalde een taxi ons op. De chauffeur vertelde dat we (verbazingwekkend voor ons) een hotel hadden in Argentinië!

Iguazu is een plaats die zowel in Brazilië als Argentinië ligt. Het midden van de rivier is de grens tussen deze twee landen. De brug waar we overheen reden, was voor de helft beschilderd met de Braziliaanse kleuren geel en groen & voor de andere helft beschilderd met de Argentijnse kleuren blauw en wit.

Toen we in het hotel kwamen hebben we geluncht en zijn we daarna het dorpje gaan verkennen. Groot is het hier niet maar toch zijn er verschillende restaurantjes. We hebben wat boodschapjes gedaan en zijn onder het afdak in de tuin van het hotel een boekje gaan lezen. Hier zaten we heerlijk droog.

's Avonds haalden we nog een ijsje bij een plaatselijke gelaterie (ja Rosanne, alweer een ijsje hahaha, omdat ze zo heerlijk zijn hier!) Daarna dronken we in de lobby van het hotel nog een kopje cappuccino en thee.

Het weer is hier niet heel goed. Vandaag was het 19 graden en veel regen. Morgen is het wat kouder, maar weinig regen. Gelukkig hebben we ook warme kleren bij! En achja, we zijn hier niet om in de zon te liggen natuurlijk!

• 15 Juli 2015 - 12:58

André Zijlmans:

Iguazu is echt een van de hoogtepunten van jullie reis.
    Enjoy!

• 15 Juli 2015 - 23:56

Jan En Sophie Hendrikx:

Dankjewel André! We hebben vandaag al genoten, maar dat lees je wel in ons verslag. Er was trouwens ook een oude vervallen brug in de rivier. Ik heb er een foto van gemaakt, ondat ik me afvroeg of jij daar toen jij er was misschien over liep haha. Als ik terug ben kom ik hem wel een keer laten zien!

• 16 Juli 2015 - 09:32

Anky:

Ik wou stiekem toch wel dat ik er bij was. Die watervallen lijken me geweldig! Maar wij hebben hier ook voldoende water gehad de afgelopen dagen! ☔
    Veel plezier!